דונלד טראמפ השיק את הרשת החברתית החדשה שלו Truth Social שנועדה לתת חופש ביטוי מקסימאלי לגולשים בה. והאם זה גימיק זמני?
- מאור זפרני
- פברואר 28, 2022
- חדשות הדיגיטל
כדי להבין את הסוף, כדאי שנתחיל מההתחלה.
אחד האנשים המעניינים והשנויים במחלוקת דונלד טראמפ נבחר לנשיא ארצות הברית בשנת 2017 וכיהן עד שנת 2021 . ב08.01.2021 , 12 ימים לפני תום כהונתו טוויטר חסמה את חשבונו לצמיתות בעקבות ציוץ שלו לאחר האלימות שהתרחשה בגבעת הקפיטול. לטענת טוויטר טראמפ הסית את ההמון לאלימות ישירה.
כמו כן, גם פייסבוק ואינסטגרם חסמו את חשבונו האישי.
בפלטפורמות השונות היו לטראמפ כ -150 מיליון עוקבים, דבר שהפך אותו לאחד המנהיגים הכי חזקים ונעקבים בעולם ובעל השפעה עצום וברגע אחד הרשתות החברתיות חסמו אותו.
כמובן גל אדיר של גינויים ומחלוקות ברחבי העולם נוצרו בעקבות חסימתו וטענו כי מדובר בהשתקה בוטה\להרוס את האפשרות שלו לחזור לנשיאות ארה"ב\שהרשתות לא עמדו בתקנון של עצמם וכמובן עוד שלל גינוים לנושא המורכב הזה.
טראמפ מקים רשת חברתית
דבר זה מביא את טראמפ שאינו נותן לאיש לעצור אותו להחליט, להקים רשת חברתית חדשה בשם Truth Social שמאוד דומה לטוויטר שמבוססת על ציוצים של גולשים למידע מהיר, ממוקד בזמן אמת.
כמות ההורדות לרשת החברתית החדשה תוך 24 שעות הגיעה למקום הראשון עם למעלה מ-170 אלף הורדות לפי חברת המחקר Apptopia.
עכשיו בטח נכנסתם לחנות האפליקציות, אל תתאכזבו האפליקציה עדיין לא הושקה בישראל וכנראה זה יגיע בדיליי רציני כמו תמיד
סתם… סתם.. לא להתלונן.
מדיווחים בעולם אכן יש בעיות בהורדת האפליקציה וגם בתפעול שלה וככל הנראה זה מהעומס שנוצר בבת אחת.
גימיק או לא?
אם זה גימיק או לא, רק הזמן יגיד, ובמיוחד אם חבר שלך הוא מדירקטוריון פייסבוק בשם פיטר ת'יל.
למי שלא מכיר, פיטר ת'יל הוא יזם ומיליארדר אמריקאי ממייסדי PayPal ומהמשקיעים הראשונים בFacebook והשקעות נוספות כמו Airbnb וSpaceX.
לדברי מקורבים, הוא גם איש סודו של מארק צוקרברג מייסד פייסבוק וחבר טוב של טראמפ שאף תמך בו בפומבי ותרם לקמפיין הנשיאות שלו 1.25 מיליון דולר.
לאור הנתונים הללו, לא כדאי לקחת את טראמפ בזלזול ולזכור שמדובר באיש עסקים ממולח, בעל אמצעים ולא פחות אדם שמבין את עולם התקשורת לפרטיה הקטנים.
"כדי שתבינו את הנקודה- נקודה שיווקית."
מאור זפרני
כיום,מנהל שיווק בפירמה הבינלאומית Auren Israel, ומנטור בקליניקה השיווקית במכללת ספיר.
כמו כן, שימש כמנהל ועוזר מחקר בתחום השיווק והתנהגות הצרכנים.