יחס הקלקות/ שיעור הקלקות – Click through rate (CTR) מייצג את שיעור הקליקים ביחס לחשיפה שלהם. כלומר, מספר הפעמים שגולשים לחצו על פרסומת חלקי מספר הפעמים שגולשים ראו אותה.
לדוגמא: נחשפו לדף נחיתה שלכם 2000 גולשים(Impressions לחצו אם אינכם מכירים) ומתוכם הקליקו 200 גולשים, כלומר ה-CTR שלכם הוא 10% (2000/200= 10%).
שיעור הקליקים הוא אחד המדדים החשובים ביותר למפרסמים מכיוון שהוא אומר להם כמה אנשים לוחצים על המודעות שלהם וכמה יעילות הם.
"כדי שתבינו את הנקודה" – נקודה שיווקית.