SEO הם ראשי תיבות של Search Engine Optimization או בעברית צחה(תמיד רציתי להישמע חכם) אופטימיזציה למנועי חיפוש.
קידום אתרים אורגני הוא סוג של אסטרטגיה שיווקית המסתמכת על תוצאות החיפוש הטבעיות בלבד ללא תשלום למנוע החיפוש באמצעות קידום ממומן(PPC).
קידום אתרים אורגני נעשה על ידי תכנים בבלוג, פוסטים ברשתות חברתיות וכדומה.
יש עוד המון היבטים שקשורים למבנה הדף, מילות מפתח, "זנב ארוך", meta tags , טעינת האתר והרשימה עוד ארוכה.(אפרט זאת במאמר נפרד).
ככל שהדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש, הסיכויים לקבל יותר תנועה גדלים בצורה משמעותית.
אם שמעתם אנשים שאומרים היכן זה ממקום בתוצאה "האורגנית" לזה הם מתכוונים.
כולנו אוהבים דוגמאות אז בואו נחשוב על זה כך, אם אנחנו רוצים עגבנייה יש באפשרותנו 2 אופציות להשיג אותה(בלי לגנוב, אל תתחכמו):
אפשרות ראשונה, ללכת למכולת הצמודה(קצת סמול טוק עם המוכר) וכמספר השקלים שבכיסי כך מספר העגבניות שאוכל לקנות.
אפשרות שנייה, היא שאקנה זרעי עגבנייה, אקח אדנית , אשים בתוכה אדמה, אשתול את הזרעים, אשקה מדי יום ובחלוף הזמן תצמח לי עגבנייה ועוד עגבנייה בצורה אורגנית.
בעצם, האפשרות הראשונה מזכירה לנו אפשרות של קידום ממומן PPC שבו אנו לא מטפחים נכס אלא משלמים סכום כסף וכאשר התקציב יגמר, הקמפיין יגמר ביחד איתו.
האפשרות השנייה היא בעצם קידום אורגני, שבו תהליך בניית הנכס היא איטית יותר, נדרשת בה השקעה ארוכה יותר אך בחלוף הזמן יצרנו נכס אישי שלנו שנשאר לתמיד ויכול להניב לנו תוצאות לאורך זמן.
מה עדיף קידום אורגני או ממומן?
שניהם ביחד יעזרו לכם להגיע לתוצאות טובות יותר.
איש השיווק שלכם(או אתם) לבנות נכון את תמהיל השיווק שמשתמש בשניהם שכך הצד האורגני(הנכס הקבוע) נעזר בצד הקמפיינים הממומנים שעוזרים בהגדלת חשיפה והגעה לקהלי יעד נוספים.
כמובן שישנם עוד יתרונות וחסרונות רבים שאליהם אפרט במאמר מורחב.
מוזמנים לשאול שאלות כאן למטה בתגובות או בערוצי המדיה השונים.
"כדי שתבינו את הנקודה" – נקודה שיווקית.