יש כלים פשוטים שיכולים לתת לנו להיות צעד אחד לפני כולם. גוגל אלרטס/ גוגל התראות הוא אחד מהם. המפתיע הוא שלא מעט אנשים לא מכירים אותו כלל. אם יש לכם עסק, מותג או שאתם דמות ציבורית אתם חייבים להשתמש בו!
- מאור זפרני
- יולי 22, 2022
- מדריכי שיווק דיגיטלי
גוגל אלרטס/ התראות גוגל / Google Alerts
גוגל אלרטס או התראות גוגל הוא כלי חינמי המאפשר לנו לקבל התראות במייל עבור מילת מפתח או ביטוי מסוים שנוספו לאינטרנט. אפשר להשתמש בו כדי לעקוב אחר אזכורים של החברה שלנו, מותג, השם שלנו, מוצר או כל נושא אחר שחשוב לנו.
זה יכול לשמש כדי לעקוב אחר תוכן ספציפי, כמו חדשות או פוסטים חדשים בבלוג, או כדרך להתעדכן בנושא מסוים. מעקב אחר לקוחות פוטנציאלים, מעקב אחר מתחרים ועוד.
הדבר הטוב ביותר בגוגל אלרטס(התראות גוגל) הוא שזה לגמרי בחינם וקל להגדרה.
כאשר נבצע הגדרה ראשונית, הוא ישלח אימייל בכל פעם שהוא ימצא תוצאות חדשות עם מילת המפתח או הביטוי שאנו עוקבים אחריהם.
באמת שזהו כלי אדיר שלא מנוצל מספיק על ידי אנשים, בעיקר מפני שאינם מכירים זאת.
אם אתם פה יש לכם הזדמנות לקבל יתרון על פניהם בשימוש בו.
כדי שנוכל להשתמש בו בצורה פרקטית בואו נבין רגע לפני מה האפשרויות שיכולות לשרת אותנו.
דוגמאות לשימוש בגוגל אלרטס/ התראות גוגל / Google Alerts
לעקוב אחרי הנישה המקצועית שלנו
אם אנחנו רוצים להיות מקצועניים בתחום המקצועי שלנו, נדרש מאיתנו להיות כל הזמן בתנועה והתחדשות. חלק מזה הוא להיות מעודכן מה הדבר הבא שיצא או יצא בקרוב ומה הם הדברים שנמצאים על סדר היום.
לכן פתרון טוב הוא לסמן לגוגל אלרטס(Google Alerts) מילות מפתח או את השם של הנישה שלנו כדי לקבל כל פעם התראה חדשה.
לדוגמא אם אנחנו בתחום היין בוטיק, נחפש מילים שהגולשים שלנו או כותבי התוכן בתחום רושמים ובכך נקבל התראה על כל עדכון חדש שיצא ונחליט האם הוא שימושי עבורנו או לא.
לעקוב אחר עצמנו(אזכור המותג/ שם החברה/ איש ציבור)
אחד הדברים הכי חשובים שיש היום בעולם הדיגיטלי הוא איך המותג שלנו מוזכר ונתפס במרחב הדיגיטלי כגון רשתות חבריות, כתבות, בלוגים ועוד.
כבעלי מותג או חברה כל תגובה שלילית יכולה ליצור הרבה מאוד בעיות שטיפול בהן יכול לקחת הרבה מאוד זמן. מצד שני כל תגובה טובה ניתן להבין ממנה מה היה טוב ואיך אפשר למנף את זה לגדילה ולצמיחה.
בנוסף, אם אתם אנשי ציבור, פוליטיקאים, אנשי טלוויזה, משפיענים או כל דמות מיוחצנת בתקשורת ואתם רוצים לדעת מה כותבים עליכם במהלך השבוע הכלי הזה יוכל לתת לכם להבין הרבה תובנות איך הקהל הגיב, מה התוכן שלכם שגרם להתעניינות רבה מצד התקשורת או האתרים השונים. ובכך תוכלו לעשות דברים דומים להבא(לדוגמא קמפיין יח"צ מתוכנן) או לחלופין להימנע לפעם הבאה.
לכן, גוגל אלרטס(Google Alerts) הוא כלי מאוד אפקטיבי כדי לקבל התראות על העסק שלנו או עלינו בזמן אמת.
מעקב אחר מתחרים
מעקב מתחרים הוא חשוב מאוד הוא עוזר לנו להבין את השוק שאנו נמצאים בו. מעקב המתחרים יכול לתת לנו השראה לבניית שירותים או מוצרים שנרצה לפתח בעקבות כך או לחלופין "לתקוף" את השוק מזווית אחרת לגמרי(החלום של כל עסק הוא הייחודיות והראשוניות על מוצר/ שירות).
לכן, נוכל לכתוב את שם המתחרים או שם האתר שלו או כתובת מדויקת לבלוג או לכל דבר אחר שנרצה ובכך נקבל התראות למייל בזמן אמת.
מעקב אחר תוכן משוכפל
בעיה נפוצה שנמצאת לא מעט והיא גניבת תוכן שאנחנו עמלנו עליו שעות רבות של מחשבה, כתיבה זמן וכסף וברגע אחד מגיע אדם ומשכפל אותו(גונב באמת של החיים).
אני ראיתי בקבוצות פייסבוק של אנשי שיווק איך הם מפרסים שגנבו להם תוכן. לדוגמא, כתבו מאמר ולאחר זמן מה הם מצאו את אותו מאמר בדיוק באתר של אדם אחר. אפילו היו מקרים קיצוניים יותר שאדם הורידו את הקורס שלהם או מדריך כתוב ופשוט מכרו אותו לאנשים על השם שלהם.
כמובן שזה חמור וניתן לתבוע על כך(אני מכיר כמה שקיבלו מכך כסף שמגיע להם לאחר שבית המשפט פסק לטובתם של היוצרים המקוריים).
קצת חפרתי אבל הבנתם את העניין, אתם יכולים לקחת חלק ממאמר שלכם או משפט מאוד מדויק וספציפי ולשים אותו בתוך גוגל אלרטס (Google Alerts).
דעתי האישית, תעשו זאת על תוכן שמאוד מאוד חשוב לכם ולא על כל דבר קטן שהעלתם.
איך נשתמש בגוגל אלרטס/ התראות גוגל/ Google Alerts?
דקה לפני שנתחיל, תחשבו טוב איזה אימייל אתם רוצים שההתראות יגיעו אליו.
אם תרשמו תחום כללי מדי, נפוץ מדי ככל הנראה תקבלו עשרות התראות ביום אם לא יותר.
לכן, אולי שווה לפתוח מייל נוסף שאליו יתקבצו כל ההתראות.
אז בואו נתחיל!
היכנסו לקישור גוגל אלרטס- https://www.google.co.il/alerts
סדר פעולות
- נכתוב את הנושא או מילת החיפוש שאנחנו מעוניינים.
- לאחר מכן, נלחץ על הצגת אפשרויות.
3. באיזו תדירות – תבחרו את תדירות ההתראות שתקבלו(יום, שבוע וכד').
4. מקורות– מהיכן ההתראות יילקחו- באופן אוטומטי, מהאינטרנט, בלוגים, וידיאו ועוד.
5. שפה– בחרו שפה רלוונטית עבורכם. כל השפות הרלוונטיות באינטנרט קיימות לבחירה עבורכם.
6. אזור– אזור גיאוגרפי בעולם- אם מקודם דיברנו על שפה פה אנחנו בוחרים היכן בעולם באותה שפה נכתב עלינו. לדוגמא רשמנו בשפה העברית ובחרנו בארצות הברית כי אנחנו יודעים שיש לנו קהל גדול משם שרושם בעברית.
7. כמות התוצאות– יש שתי אפשרויות, "רק התוצאות הטובות ביותר" או "כל התוצאות". תחשבו טוב האם כל אזכור חשוב לכם לקבל ולפי זה תחליטו.
לסיכום
גוגל אלרטס הוא כלי שיכול לעזור לכם רבות בשימוש בו וניתן לעשות עוד הרבה שימושים מעבר למה שנכתב פה. מקווה שבעזרת הכלי הזה והיצירתיות שלכם תיצרו באמצעותם יתרון בשוק התחרותי.
כמובן אם המאמר עניין אתכם, עכשיו אתם כבר יודעים ויודעות איך לקבל התראה קבועה מאתר נקודה שיווקית
נקודה שיווקית- פעם אחת ולתמיד.
מאור זפרני
כיום,מנהל שיווק בפירמה הבינלאומית Auren Israel, ומנטור בקליניקה השיווקית במכללת ספיר.
כמו כן, שימש כמנהל ועוזר מחקר בתחום השיווק והתנהגות הצרכנים.