בדיקת A/B Testing
איך מותגים גדולים יודעים מה אנחנו מעדיפים? מחקר..תוצאות …מחקר…תוצאות..ומחקר.
גם אנחנו יכולים לעשות את זה, ואפילו זה די פשוט אז אל תיבהלו.
בדיקת A/B Testing היא שיטת מחקר להשוואה בין שתי גרסאות של דף אינטרנט, אתר או אפליקציה כדי לראות איזו מהן מניבה ביצועים טובים יותר. המטרה היא לקבוע מה יעבוד הכי אפקטיבי עבורך.
בבדיקת A/B Testing אנחנו צריכים לבודד משתנה אחד ולבחון האם חל שינוי בביצועים.
שינויים לדוגמא:
*תמונה ראשית
*כותרת
*צבע טקסט
*פונטים
*טופס רישום
דוגמא קונקרטית: יש לכם דף נחיתה שמוכר נדנדה מעץ בהרכבה ביתית. כדאי שתעשו לפחות שתי גרסאות של הדף נחיתה בשינוי יחיד. לדוגמא, איזו כותרת תקבל את שיעור הקליקים (CTR) הטוב ביותר. כותרת ראשונה "משלוח חינם" לעומת כותרת בדף השני "10% הנחה" .לאחר מכן תמדדו בנותנים כמה אנשים לחצו על כל כותרת(ואפשר גם להבין היכן רכשו יותר).
צריך לקחת בחשבון, שבדיקה צריך לעשות לאורך זמן ולשנות פרמטרים עד שהגעתם ליעדים שהצבתם.
"כדי שתבינו את הנקודה" – נקודה שיווקית.